tisdag 10 maj 2011

Odla

Den här fina morgonen planterade jag och min son om våra plantor som vi sådde för någon vecka sedan och sett gro i minidrivhus i fönsterna. 
Han fyllde på jord i större krukor och jag planterade varsamt de späda skotten. De mesta är blommor, men även örter

Vi har turen att ha en terrass. En underbar terrass. I år ska den blomstra som aldrig förr är det tänkt. Jag tycker att det är viktigt att ha det vackert omkring mig och att göra saker som får mig att må bra och att göra saker med händerna. Som att rensa lite ogräs, beskära en ros, plantera en pion och plocka björnbär till pajen
Varje gång jag tar mig tid att göra sådant. När det inte känns kravfyllt. Så ger det mig näring. Näring till att växa som människa. 

Här kan du läsa och inspireras av en vän till mig som odlar så mycket hon kan av sin egen mat.

2 kommentarer:

  1. Javisst!! Vi stoppade just ner lite frön i drivbänken, jag och I. Morötter och rödbetor. Några pumpafrön åkte visst också ner. Det är vårt bästa odlingställe. Och nu ska vi, eller jag rättare sagt, plantera massor av luktärter. Det kommer att bli en blommande sommar iår hos oss.

    SvaraRadera
  2. Mina luktärter ligger i blöt. Sandpapprar du dina?

    SvaraRadera