lördag 14 maj 2011

Att vara nära

Jag har burit mina två yngsta barn i sjal. För mig har det varit en fantastisk upplevelse. Livet blev så mycket lättare. Helt plötsligt var det så enkelt att hämta barn på dagis, att åka tunnelbana, att handla, att söva och att lära känna barnet.
Stundom kändes det som en förlängd graviditet. Fast bättre. Ingen foglossning, du kan äta och dricka det du vill och kan när som helst pussa ditt barn på hjässan. 

När jag fick höra talas om Nära föräldraskap, så insåg jag att det var så vi är som föräldrar. Här kan du läsa mer om Nära föräldraskap.

Om du är intresserad av bärsjal, men inte vet vad du behöver, kan du få lite information om du klickar här

Det finns ett väldigt fint forum för oss som bär våra barn i sjal som heter Sjalbarn. Där kan du också se bilder på olika knytningar, sjalar och få svar på diverse frågor.
KokoBello och Edenbaby säljer elastiska sjalar, som är den typ av sjal som jag rekommendera till en nyfödd.

Du får mer än gärna fråga mig om det är något du undrar över.
Jag har även gjort hembesök då jag berättat och visat upp mina sjalar och så har jag haft sjalknytskola här hemma hos mig.
Jag ser fram emot dina sjalfrågor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar