onsdag 4 maj 2011

Bok, musik och yoga

Att träna yoga är nästan alltid bra. Att träna yoga när du är gravid är väldigt bra. Yogan hjälper dig att bli förberedd både fysiskt och mentalt inför förlossningen. Det ger dig en stund för dig själv. Ett tillfälle att knyta an till ditt ofödda barn. Yogan stärker din muskler och hjälper till att öppna upp i bäckenet. 
 

Här är en fin bok med bra och mjuka yogaövningar för dig som är gravid, men även övningar för dig som nyss fött barn


Här är en annan bok som jag hittade, men som jag själv inte har läst eller tittat i.
















I går kväll tränade jag yoga hemma i vardagsrummet med mina fina killar Svante och Tage. Vi gjorde några enkla övningar ihop. Vi satt nära varandra. Lyssnade på våra andetag. Fångar upp varandra efter händelserik dag.
Jag brukar sänka belysningen och sätta på lugn musik. New Age musik som min man kallar det. I går lyssnade vi på Snatam Kaur. Vi brukar också lyssna på Deva Premal och Sudha. Vi avslutade med att sjunga tre Om tillsammans och gick sedan in i pojkarnas rum och läste Tove Janssons: Pappan och havet (vilken fantastisk bok). Det blev ett mycket fint slut på den dagen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar