söndag 15 januari 2012

Min dotter har en önskan

När min dotter ville ha en mobiltelefon så bad jag henne att hitta bra argument till varför hon skulle få en. 
Hon hittade bra anledningar och övertygade oss.

Nu har hon en annan önskan:

Vi påminner henne om att hon redan har tre små syskon, men det verkar inte vara tillräckligt och utan att vi bett om det så försöker hon nu övertyga oss om att uppfylla hennes önskan till hennes 11-årsdag.

Så i lördags gav hon oss en presentation över hennes argument, som hon suttit och knåpat ihop på datorn.















Väldigt bra argument måste jag säga.
Men tyvärr blir det knepigt att uppfylla hennes önskan den här gången (hennes födelsedag är i februari).

5 kommentarer:

  1. ok, hon har helt klart bra argument där. Smart tjej!!

    Kram Erika

    SvaraRadera
  2. Vad fint och övertygande! Tänk att ta fram de där om 15 år. Vilken skatt.

    SvaraRadera
  3. Ja. Hon är fantastisk. Jag gillar bilden när de sitter och tittar på tv och att hon skrev: Och Harry kan vara med. Han gillar ju att bada.
    Nästan varje dag säger hon om Harry: Nu får han inte växa mer.
    Hon älskar Harry och tar så väl hand om honom. Han får nästan jämt vara inne i hennes rum, trots att hon har kompisar hemma. Hon leker med honom nästan varje dag. Badar med honom. Erbjuder sig att natta honom. Tar alltid hans parti.
    Jag tror nog att Tyra är världens bästa storasyster.
    I går hjälpte hon (och Svante) Tage att städa hela hans rum, så att han kunde vara med och titta på film, trots att han skrikigt och betett sig illa. Det tycker jag var så fint gjort. Hon hjälper mig så mycket, speciellt när jag inte räcker till.

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Wow, imponerande! och vad otroligt roligt :)

    SvaraRadera