tisdag 3 januari 2012

Eftersamtal

I går var jag på ett eftersamtal, med mamman som födde på julafton/natten till juldagen och min backup.

Jag och mamman hade setts några gånger innan förlossningen och haft mycket kontakt via mail, sms och telefon. Vi har fått en väldigt fin kontakt och kommit varandra nära. Jag ville verkligen vara med när hon födde sitt barn. 
Så det var ju olyckligt att förlossningen satte i gång på julafton, då jag är doula-ledig. 

Men tur i oturen så har jag en fantastisk backup, som gör att jag kan känna mig helt trygg. 
Jag vet att den födande är i goda händer när hon är med. 
Sådant är enormt viktigt för mig.

Kanske var jag lite disträ på julafton. Jag tänkte mycket på dem, kvinnan och backup:en, men jag kunde ändå vara helt avslappnad och njuta av julafton med mina barn och min man, precis som det var tänkt.

En bra backup är guld värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar