fredag 6 januari 2012

Anna Wahlgren en het potatis.

Jag har fortfarande doula-jour.
De har gått över med två dagar så barnet kan komma när som helst nu.
Jag ringde i morse för att höra hur statusen var, eftersom jag ska på dansföreställning i kväll (Svansjön) och inte kan svara omedelbart i telefonen. 
Allt var lugnt och längtan är stor.

I förrgår hade jag nytt besöksrekord på bloggen. Det var Anna Wahlgren som lockade.
Hon är en het potatis. Helt klart.
Vissa av avgudar henne och några blir till och med utsedda till hennes lärjungar och andra avskyr henne och förstår inte alls hur någon kan vilja följa hennes metoder. Ni förstår nog var jag står.

Mitt bästa tips är: följ ditt hjärta och behandla ditt barn så som du själv skulle vilja bli behandlad.
Om du vaknar och gråter på natten, vill du då ha en kram och trygg famn eller vill du ligga kvar ensam i din säng? Om du vaknar på natten och behöver gå på toaletten, vill du då få uträtta dina behov eller ligga kvar i sängen tills klockan ringer? 
Vill du bli sedd, hörd och respekterad?

6 kommentarer:

  1. Jag undrar mest varför din typ fyraåring har napp på bilden? Hon har fortfarande ett sugbehov eller? Verkar märligt.

    SvaraRadera
  2. Märligt=märkligt

    Förstås.

    SvaraRadera
  3. Hej Malin. Det är inte jag eller mina barn på bilden. Så jag kan inte svara på din fråga huruvida barnet har sugbehov eller inte.

    SvaraRadera
  4. Aha! Det var bara en lånad "fin" bild på ett väldigt stort barn med NAPP! Jag förstår...

    :)
    Tack för ditt kvicka svar, skönt att vi kunde reda ut detta.

    SvaraRadera