onsdag 22 juni 2011

Torpet

I dag flyttar vi ut till torpet.
Vårt lilla, fina, med utedass och möss.

Förra sommaren gick vår bil sönder och vi tvingades vara hemma i stan i nästan två veckor, tills det att bilen blev lagad. 
Under de två veckorna insåg jag hur viktigt torplivet är för mig. 

Vi har en underbar terrass här hemma i stan och jag trodde att jag skulle få utlopp där. 
Fixa med blommorna, plantera om en tomatplanta, fylla en liten uppblåsbar pool till barnen, sitta i en solstol och läsa. 
Men det började med att jag blev rastlös, otålig och sedan super irriterad. 
Jag städade och städade och fick ingen ro.
Resten av familjen tyckte att jag var urjobbig. 
Så blev bilen lagad och vi kom ut till torpet och jag blev hel igen.
Glad och lugn.

Jag älskar att bo i stan, men inte på sommaren. Så nu far vi.

Jag har skrivit några inlägg som kommer att  läggas upp här på bloggen när jag är borta, så att bara för att jag tar semester, så gör inte bloggen det.
I augusti kommer vi tillbaka, för då börjar min doulajour.

Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar