fredag 24 juni 2011

Glad Midsommar

I dag är det midsommar. Nu känns midsommar och alla andra högtidsdagar härliga, men när jag var barn var alla dessa högtidsdagar oroliga dagar, fruktansvärda dagar.
Jag vaknade med en klump i magen, som gjorde det omöjligt för mig att slappna av. För jag visste, att det inte var en barnfest denna dag utan en vuxenfest och att dessa dagar ursäktade att man blev redigt full redan vid lunch. 
De dagar slutade alltid för oss barn med tröstlöst gråt under en kudde, ensamma i ett rum.

Jag vill inte tynga dig denna dag, med minnen från min barndom, utan jag vill bara påminna dig om att tänka på barnen och att ha en riktigt härlig dag, med mycket sång, dans och skratt.

Glad midsommar kära du!









1 kommentar:

  1. Glad midsommar i barnvänlig form fast du nu är vuxen. Fina du.

    SvaraRadera