måndag 20 juni 2011

Min dotter har åkt på kollo

I går lämnade jag min dotter på en kollogård på Blidö. 
Det är första gången hon är på kollo. 
Första gången hon är ifrån mig och sin pappa i flera dagar.

Det känns så stort. Min lilla. Min första. Nyss nyfödd och nu så stor att hon packar en väska och far bort i flera dagar, utan mig. 
Hur gick det till egentligen?

Jag hoppas att hon har det bra. Att hon fått vänner, som hon var rädd för att inte få. Att hon trivs. Sover gott.
Jag vågar inte ringa och fråga. 
Jag oroar mig för att hon får hemlängtan om hon hör min röst.
Vi kommer växa efter den här veckan. Både hon och jag.



6 kommentarer:

  1. Åh så spännande!
    Hoppas att allt går bra för henne. Det gör det säkert!

    Mathilda ska åka på dans & teaterläger i augusti.. och jag undrar så hur det ska gå..

    Men jag tror precis som du - att både hon och jag kommer att växa rejält den veckan!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att hon har det bra. Hon brukar inte alls ha det svårt att få nya vänner.
    Hon känner inte en enda kotte. Så hon är väldigt modig. Jag är grymt imponerad.
    Vad skoj med ett dans och teaterläger. Var ligger det?
    Tyra är på SportCamp. Så det är mycket sportaktiviteter. Klättervägg, höghöjdsbana, kajak, volleyboll osv.

    SvaraRadera
  3. Ja, vad modigt! Bara rakt ut i äventyret!

    SvaraRadera
  4. Hej Cecilia!

    Vi hade vår bröllopsfest på Sportcamp:) Vi har ju landställe på Blidö, en liten bit ifrån Sunda.
    Åker ut imorgon för att fira midsommar på underbara Blidö.

    Hoppas att din dotter får roligt!

    Kram
    Lina (Toras mamma)

    SvaraRadera
  5. Vad skojigt Lina. Det är så vackert där. Lyllos er som har landställe där. Jag önskar att vi hade det med. Säg till om du hittar något (billigt!!!) till oss ;)
    Kram och trevlig midsommar.

    SvaraRadera
  6. Vad spännande. Jag känner mig så bortskämd med att ha dig (och flera andra) som har de där stora, de där som är några år äldre. Jag har ett sådant bra försprång sen när vi kommer dit.

    SvaraRadera