tisdag 4 oktober 2011

Loppis

I helgen var det loppis på vår gata. Mina barn och jag hade ett bord med saker som vi försökte sälja. De två äldsta skulle få lite utav de vi fick ihop som fickpeng till deras Londonresa som de ska göra på höstlovet.
På morgonen fick de göra utrensning bland leksakerna. Det klarade de av bra tycker jag. Vi fick ihop en stor kasse.
När dagen var slut hade vi sålt en massa saker och alla de stora sakerna, så som bord, stolar och krukor. Sådant är skönt att slippa packa in igen. 
Men vi hade nästan lika mycket leksaker med oss tillbaka, eftersom de två minsta hade hittar en massa "bra" grejer på borden bredvid oss.
Men det känns fint ändå, att leksakerna på Zinkensväg cirkulerar lite. Att vår gamla  ödla, som legat olekt med de senaste året nu leks av grannens barn och att min son placerat den inköpte smurfen på sin finhylla.

Jag lyckade fynda jag också. Tre fantastiska böcker hittade jag bland annat. Inköpta för endast tio kronor styck.

Frisk & Vital som Gravid av Peter Wilhelmsson, Ingrid Franzon, Mona Christensson
Födda: Berättelser om att föda av bla Maria Gummesson, Leif G W Person
Att föda på kvinnans villkor av Beatrice Hogg, Signe Jansson, Kärsti Stiege




1 kommentar:

  1. Att bli av med saker känns lite som när man lyckas göra alla sakerna på en lista. Det är en speciell eufori på något vis. Och London minsann, så otroligt spännande och roligt för de två stora. Lovisa vill så gärna till London för att se allt i Harry Potter. London är bara HP för henne.

    SvaraRadera