tisdag 20 mars 2012

Barnmorskan Liisa Svensson fick bevittna en obstetrisk våldtäkt

Liisa Svensson är barnmorska på Södra-bb men är just nu i Thailand. 
Så här ser hennes första inlägg ut på den blogg hon skriver på under sin vistelse i Tahiland: 


"På onsdag flyger jag till Thailand för att gå en utbildning för barnmorskor där. Vi kommer att vara 12 svenska och ett gäng thailändska barnmorskor. I fyra och en halv månad ska jag bo, studera och praktisera i nord östra Thailand. Det kommer att bli ett äventyr och de som vill kommer att kunna följa med på äventyret via denna blogg."


I söndags så skrev hon ett inlägg som gav mig kalla tårar och lust att gråta. 
Det finns mycket som kunde vara bättre med förlossningsvården i Sverige, men när man läser om Liisas upplevelse i Thailand så känner jag en sådan tacksamhet över att jag bott i Sverige när jag fött mina fyra barn.


Här kan du läsa inlägget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar