söndag 11 december 2011

Ny profylaxmetod! Föda utan rädsla

I dag ska jag på kurs på Hälsans hus på fjällgatan. 
Ny profylaxmetod som leds av barnmorskan Liisa Svensson och Susanna Heli, författare till boken "Föda utan rädsla". Det ska bli jättekul och intressant. Jag har ju läst boken och min doula-utbildning leddes utav Liisa och Sussanna. Så kanske är det inte så jättemycket nytt för mig. Men det är kul i alla fall och det är alltid bra att öva.
Så här står det på hemsidan: 

Susanna och Liisa har arbetat med att ge kvinnor kraft och stöd under hundratals förlossningar och har valt ut de fyra mest effektiva verktygen för att undvika en negativ och stressfylld upplevelse av att föda. Under ett tillfälle à fyra timmar (inkl.pauser) kommer du och din stödperson/partner att få ta del av Susannas och Liisas unika erfarenhet och lära er de fantastiska Heli-verktygen: andning, avspänning, rösten och tankens kraft som leder dig bort från rädsla och mot trygghet och lugn. 

Här kommer du till Föda utan rädslas hemsida, där du kan läsa mer om kursen. 
Jag  berättar i morgon hur det var.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar