måndag 19 december 2011

Nackspärr och Ricki Lake

Så kom då äntligen snön. Visserligen väldigt blaskig här i Stockholm. Men vit åtminstone.

Jag har fått nackspärr. Eller något liknande. Det är nerver som kommit i kläm i nacken, så jag hade fruktansvärt svårt att sova i natt och har så väldigt ont så jag var tvungen att sjukskriva mig från jobbet.

Så i dag har jag passat på att titta på en film som jag lånade från Odis för en tid sedan. Den heter The busniness of being born.

Om ni inte har sett den, så jag jag starkt rekommendera den. 
Den var väldigt intressant och berörande.
Det är en dokumentär om den amerikanska förlossningsvården som Ricki Lake producerat.
Vissa scener var så otäcka att jag grät och andra så vackra så att jag grät.
Så i dag har jag förbrukat en massa värktabletter och näsdukar.
Här kan du se en trailer för filmen.
Nacken känns redan bättre. Vilket är tur. För att ha ont i nacken känns onödigt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar