lördag 17 november 2012

Doulajour och resurs/övervakare.

Mina två äldsta barn har diabetes typ 1 och i förra veckan så ändrade vi på deras medicinering. De har fått en sändare, som sitter med en nål i magen, och som visar blodsockret kontinuerligt (nu har jag lärt mig hur man fäster fast en sådan i magen).  Det har varit en hektiskt tid, då vi har besökt sjukhuset mycket, jag har varit med dem i skolan på heltid, för att kolla deras blodsocker varannan timme, ta blodprover för att se att de inte har ketoner, häva insulinkänningar och försöka att inte vara pinsam (framförallt inte ställa mig i matsalen och dansa folkdans).

Jag har lyckats rätt så bra. Kanske inte med det där sista. Men med det andra. Men jag har varit oerhört stressad och orolig.

Utöver allt det här, så har jag haft doulajour och varit backup doula. Men har inte behövt rycka ut (ännu). En av mammorna (som jag varit backup åt) är inne på sjukhuset nu och det kan vara så att doulan som är med henne behöver mig som avbytare om det drar ut på tiden. Så jag har min doulaväska beredd i hallen.

Nästa vecka kommer jag åter igen att vara med barnen i skolan. Min dotter är inte så himla road över det. Men som tur är så tycker min son att det är desto roligare. Han bryr sig inte när jag säger åt de andra eleverna att inte väga på stolen, när jag hjälper dem med matten eller när jag dansar Gangnam Style på skolgården. Så det gäller att passa på. 

Förhoppningsvis så kan jag få tillgång till en dator nästa vecka så att jag kan uppdatera på bloggen lite. Om inte så vet ni vad jag är och vad jag gör. 
Ha en fin helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar