måndag 12 mars 2012

Det är mycket nu

I torsdags var jag på två eftersamtal. Det kändes så fint att ses igen. 

Vi pratade om förlossningen. Så som vi mindes den. Jag fyllde i luckor. Vi talade om hur det är nu. Om amning, sömn och bröstpumpar.
Ja, ni vet, allt sådant som är viktigt när man har en liten som precis växt in i stl 50.

Jag fick äran att hålla lilla Hugo, så att hans mamma kunde få lite tid till att duscha och springa till tvättstugan.
Vi satt i soffan Hugo och jag. Solen sken in och det var så härligt att bara sitta där. Utan att behöva göra något annat än att titta på detta fina lilla barn. Det är inte så ofta jag gör så. Bara sitter. Så när stunderna dyker upp så passar jag på att njuta av den.

Innan dess hade jag varit två tunnelbanestationer bort och träffat mamman som blev igångsatt, hennes mamma var även där och så klart hennes fina lilla dotter. Jag blev serverad äppelkaka med vaniljsås utav mormodern, så jag hade det väldigt bra. Jag passade på att visa hur man knyter sjal och fick då äran att sjala den nyfödda lilla flickan. När man får chansen så tar man gärna den, som ni förstår.

Sedan i fredags har jag varit på yoga lärarutbildning. Det har varit väldigt roligt, men helt galet mycket information. Så är dag är jag så trött som en människa kan bli.

Här kommer en bild på mig och Hugo, som tyckte att min klänning var helfestlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar