onsdag 23 november 2011

Kaffe & musik?

I går träffade jag ett par som önskar att ha med mig som doula på deras förlossning. Vi träffades på Café Rival. Det var fjärde gången som jag hade doulasamtal där. Det är lite lustigt att det blivit så. Men det ligger bra till och många känner till det. Snart känner nog personalen igen mig
-Där kommer hon igen som alltid dejtar gravida kvinnor.

I kväll ska jag hem till ett annat par. Vi ska öva på andning, avslappning och prata om förlossningen som närmar sig. Kvinna är engelsktalande, så nu ska jag straxt öva glosor. Men först ska jag tända ljus och sätta på lite uppiggande musik. För med detta gråa och ruggiga utanför, känns allt lite tyngre än vanligt. Så då får man ta till knep. Kaffe och musik brukar hjälpa mig. Vad är dina knep?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar