tisdag 29 november 2011

Jour

Jag har några förlossningar runt jul som jag ska vara med på. 
Redan nästa vecka börjar min jour.

Jag maiade nyss med en av de blivande mammorna. Hon hade väldigt mycket sammandragningar och var tvungen att ligga ner och vila. 
Då insåg jag hur kort tid det är kvar. När vi sågs första gången så kändes det som om det var oändligt med tid till förlossningen. Men nu är vi snart där. 

Så nu ska jag packa min doula-väska och ha den beredd. Se till att min telefon alltid är fulladdad och påslagen. Det är så oerhört spännande det här. 
Det är nästan som att föda barn själv. Men bara nästan. För egentligen är det inte alls samma sak. Men jag får den där känslan av att jag står inför något stort. 
Jag måste förbereda mig. Ladda. För att snart vara med om när en liten flicka kommer till världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar