torsdag 6 december 2012

Regnbågsbarn, preventivmedel och farlig pussmun

Det verkade fungera att blogga från mobilen. Men tyvärr blev bilderna inte så bra, samt att det blev fel typsnitt (som jag ska försöka ändra).
Men jag tror att det kommer bli både kul och spännande att få ta del av bilder från uppdra osv.

I tisdags doulade jag igen och "mitt" första regngsbarn föddes. 
Jag fick ett sms på morgonen att det åkt in till sjukhuset för att se hur långt de hade kommit i förlossningen. Samma morgon skulle min son opereras. Men som det nästan alltid gör med mina doulauppdrag så löste sig allt perfekt.
Jag hann vara med när min son sövdes, opererades och lagom till att han vaknade fick jag ett nytt sms att förlossningen nu var i gång och att jag kunde komma till Danderyds förlossningsavdelning. Mamman var en riktig kämpe och vid halv åtta föddes deras fina lilla barn. Barnmorskan påminde om att om ca 8 veckor så var det dags för återbesök hos ordinarie barnmorska och då kunde de passa på att prata om preventivmedel. Det var ju väldig vänligt råd, men kanske inte så användbart för två kvinnor som lever ihop.

I går var jag på återbesök hos familjen jag doulade för två veckor sedan. Deras lilla son är verkligen söt som socker. Så alldeles perfekt, med fint lent brunt hår och den pussigaste mun jag någonsin sätt. 
Inte alls bra för min livmoder.
Jag sa till mamman att det var tur att min dotter Tyra inte var med, för då skulle jag inte få höra något annat än 
-Snälla snälla mamma, kan jag inte få ett till syskon. Snälla ra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar