lördag 8 december 2012

Dom får inte lämna bebisen i vattnet.

Jag visade den ryska filmen (som jag länkade till i mitt förra inlägg) för familjen i går. 3-åringen visade stort intresse, men blev väldigt oroad under förlossningen i havet och tittade på mig med tårar i ögonen och sa 
-Dom får inte lämna bebisen i vattnet.

Då fick jag trösta och berätta att de skulle de absolut inte göra. Bebisen kommer de ta hand om. Precis som jag gör med dig.

Då undrade han och han också hade fötts i vatten. Jag berättade att han hade fötts i en säng och att han kom ut som en raket, på en enda krystvärk. 
De stora barnen undrade om jag hade varit lika lugn och avslappnad som den ensamma kvinnan i akvariet. -Inte riktigt. Men nästan. Jag har aldrig skrikit men brukar ljuda.

En av mina förlossningar, gick jag så mycket in i min bubbla (satt mjuk, ljudlös, med slutna ögon och tog emot värkarna obemärkt. Jag ville inte prata, för att jag var rädd att tappa koncentrationen eller spräcka bubblan) att barnmorskan blev orolig och tillkallade en läkare. Läkaren var oerhört förstående. Hon kom in i rummet. Såg var jag befann mig och sa -Cecilia, du behöver inte prata, men lyft ett finger om du har det bra. Jag lyfte mitt finger och läkaren gick ut igen.






Förlossning nummer tre på SödraBB, precis innan gick jag gick in i bubblan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar