fredag 14 december 2012

En doulas (hektiska) dag

I tisdag var det mycket och jag kom då till insikt att jag har mycket gemensamt med många pensionärer. För jag gillar bäst att bara ha en sak per dag in planerad. -Nej tyvärr, jag kan inte på torsdag, jag är fullbokad då, jag ska nämligen till posten. 


Här är några bilder från min dag som jag kallar kaosdagen:


Morgonpromenad med den frusna hunden

Starta eget kurs i Müncenbryggeriet. Mycket information på kort tid. 
Blir upphämtad efter kursen och åker med den blivande familjen till Sollentuna för att ha en föräldarförberedande träff. 
Där pratar vi om den stundande förlossningen och jag blir bjuden på urgod linsoppa av den blivande mormodern.
Efter träffen får jag skjuts (i snöstormen) till pendeltåget. 

Jag är lite försenad och i stressen tar jag fel pendeltåg och upptäcker det först efter tre stationer. Får kliva av och vänta på nästa pendel (åt rätt håll). 
Nu är jag mycket försenad.
Den nya pendeln kommer men går sönder. Jag ringer till förskolan och talar om att jag är på väg. Den trasiga dörren lagas och jag tröstäter choklad.



Min son kände nog av min stress. För han blev mycket svårhämtad och precis allt jag gjorde var fel. Han ville inte åka pulka, inte gå, inte något. 
Bara ligga mitt på trottoaren bredvid den trafikerade vägen.
Jag fick lägga honom i pulkan och han gallskrek hela vägen hem. 
Jag önskade då att jag hade en skylt med texten: 
Döm ingen förrän du gått en mil i hennes mockasiner.



Snabbrastning av hunden och rusar därefter till affären och handla frukt och mat till familjen (min man är sjuk och ligger nerbäddad med frossa)

Åker till Östermalmstorg för att ha ett "känna in" samtal. Går åt fel håll på Nybrogatan. Upptäcker misstaget på Linnégatan. Vänder om och springer till cafét (utan att halka). Äter middag under samtalet. Träffen kändes bra och jag hoppas att jag får träffa det fina paret igen och visa en mer samlad sida.
Drar vidare till en knipkurs. Kommer en halvtimme försent och rusar svettig in i ett rum med en massa tjejer. Som tur är så hann jag inte fråga något om bäckenbotten och snipp-knip, innan jag fick en känsla av att jag var fel. Dom som var där var på danskurs (hip hop). Knipkursen var i ett mindre rum med madrasser på golvet. 
Tog en långpromenad hem från Östermalm med en vän. 
Det var en fin avslutning på en hektiskt dag.

Men innan läggdags, så rastade jag den ylande hunden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar