måndag 28 januari 2013

Väntar på att bli inkallad

I natt fick jag ett meddelande från den mamma som jag nu är doula-jour till: Vattnet har gått. Jag lyckades faktiskt somna om efter meddelandet. Men det var enbart för att jag hade varit uppe så många gånger under natten med barn som vaknade av olika själ.

De blivande föräldrarna har varit inne på förlossningen för en kontroll. Allt ser bra ut, men förlossningen är inte riktigt igång. Så nu är det på väg hem för att vänta in förlossningsvärkar. Här hemma sitter jag beredd. Väskan står vid ytterdörren. Jag har ordnat med barnvakt till i kväll, för olyckligtvis så är min man borta just i dag. Det brukar annars inte krocka utan det har löst sig på mirakulösa sett vid varje förlossning. Men in dag verkar bli den första gången då det kan bli lite trixigare. Men allt ordnar sig. Det gör det ju alltid. Framförallt när man har goda vänner som bor nära och kan hjälpa till.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar