måndag 21 januari 2013

Få barn föds på den dagen man har beräknat

Jag har doulajour nu och jag väntar på ett samtal från en av mina mammor som just nu är hos sin barnmorska. Hon har gått över 12 dagar. Det ska bli spännande att höra vad barnmorskan sa.

Så här står det i en artikel som dn publicerade för ett tag sedan:


Barn föds sällan exakt på den dag man har beräknat. Det visar ny statistik som Socialstyrelsen tagit fram till tidningen Vi föräldrar. Majoriteten av alla barn föds tre eller fyra dagar efter det beräknade förlossningsdatumet, men nästan hälften, 44 procent, kommer mer än sju dagar för tidigt eller för sent.

Här kommer du till artikeln.



























Tage (mitt tredje barn), som syns på bilden kom 7 dagar innan bf. Det gjorde även mitt andra barn, medan mitt första och sista barn kom 7 dagar efter bf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar