fredag 30 november 2012

Boka doula - var ute i god tid

I dag var jag tvungen att tacka nej till ytterligare ett doulauppdrag. Det är det andra på bara några dagar. Det känns aldrig kul. Om jag kunde skulle jag vilja doula minst några gånger i veckan. Som tur är så vet jag flera bra doulor som jag kan hänvisa till.

Jag börjar bli fullbokad fram till maj. Så för att vara på den säkra sidan så är det bra att vara ute i god tid. Men jag förstår att många skjuter på kontakten med en doula. Man vill vara säker.
Men det är ju dumt om man blir utan en doula, för att alla är fullbokade.

Min intensivaste doulaperiod är nu. Under jul. Så har det varit de senaste två åren. Nu när snön lägger sig, så får jag en varm känsla av alla minnen från de underbara förlossningar som jag har haft lyckan att få vara med på. Ni vet som en doft, som kan föra en tillbaka till en speciell händelse eller en person. Så är det med snö för mig (nu för tiden), snön väcker doula-minnen i mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar