fredag 27 december 2013

Föda Utan Rädsla

Skrivet av Susanna Heli: 

Alla vi som arbetar med Föda utan rädsla har som mål att alla kvinnor ska få en stärkande upplevelse av att föda oavsett omständigheter eller val av bedövning! Ingen kvinna ska lämnas i stress och rädsla och ångest och sedan tro att det är att föda. Vi kämpar tillsammans med många av landets barnmorskor och vissa sjukhus för att förändra detta. Därför blir jag alltid så glad av av alla de brev jag får från kvinnor och deras partners när de fått föda i trygghet och lugn! Tack fina ni och Grattis till nya familjen!

"Vi vill också tacka dig för att du möjliggjorde för oss att få en helt fantastisk förlossning. Jag och min man var på Föda utan rädsla workshop på födelsehuset för snart två år sedan. Jag hade en önskan om att inte använda någon medicinsk smärtlindring, vilket jag lyckades med och är otroligt nöjd över. Jag hade aldrig klarat det utan det jag och min man lärt oss från dig och din bok. Vilket team vi var. Han visste precis hur jag ville ha det och vilka verktyg jag kunde använda för att slappna av. Det ända han fick gå ut ur rummet för var att värma vetekuddarna  Han fick knappt i sig någon mat stackarn. 17 timmar tog det, men jag var hur pigg och glad som helst efteråt. Ett par små stygn bara. (Och då födde jag på knä) Sedan skuttade jag omkring på BB och undrade varför alla de andra nyförlösta gick så långsamt och såg så trötta ut. Och lillkillen var inte så liten ändå, 4200 g klämde jag lätt ut. En helt fantastisk upplevelse som jag gärna hade velat göra om flerfalt.Tack! tack! och åter tack! för att jag får leva med den här upplevelsen i bagaget. "



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar