tisdag 10 september 2013

Doulauppdrag

I lördags skulle jag springa tjejmilen.
Jag hada lämnat in väskan (doulaväskan som fick följa med i fall att) och var på väg till startfållan när telefonen ringde.
Mamman var nu öppen 4cm så det var dags för mig att komma in till förlossningen.
Det var en oerhört vacker och varm dag. Jag åkte till sjukhuset i mina löparkläder. Familjen hade det fint. Allt var lugnt och stilla. Bytte om till doulakläder på en toalett. Sedan gick vi ut en promenad.
Värkarna kom och gick. Men det var fortfarande ganska långt mellan och hanterbara. Så de blivande föräldrarna sov en stund och jag köpte mig en bok. Livet efter dig. Förlossningen kom igång ordentligt.
Framåt natten föddes deras barn. Ja beslutade mig för att ta taxi hem. Bra beslut.
Gårdagen gick mest åt att landa och att läsa. Jag är nästan klar med boken nu. Vilken fin historia och vilken fin helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar