tisdag 23 april 2013

Vägra Cytotec



Så här skrev Maria Karlsson DeVille i går på Facebook:

"Är det meningen att det ska se ut så här efter en förlossning??? 
Ska mamma och barn hälsa på döden på grund av någon idiot till läkare som ska stoppa i mig cytotec när det är så jävla väl känt hur farligt det är ?? Hade jag vetat om det då så hade jag slagit sönder denne totalt . Don har förstört mitt liv, vårt liv. Tack vare detta så kommer jag aldrig mer kunna få flera barn, i alla fall inte utan att riskera mitt och barnets liv rejält . Jag är så arg, ledsen o besviken. Snälla ni alla som ser detta, hjälp till att dela så ingen mer blivande mamma råkar ut för det. Hjälp mig stoppa användning av cytotec vid igångsättning av förlossningen... min livmoder sprack... jag blödde så mkt att det tog dem 6 timmar att stoppa den.. jag fick en medicin för 100.000 kr och dem hade någon proffs läkare från stockholm med över telen för att hjälpa till.. jag förlorade allt blod i min kropp två ggr och fick sammanlagt 17 påsar blod... Våga vägra!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar