tisdag 12 april 2011

Namnval

Inget är väl så svårt som att hitta det rätta namnet till sitt barn. Jo förresten. I bland kanske det svåraste är att komma överens om ett namn om man är flera som ska vara med och bestämma. I vår familj bestämmer vi alltid namnen innan barnet är fött. Ett pojknamn och ett flicknamn. Alla familjemedlemmar har fått komma med förslag och sedan har vi röstat. Det var väldigt nära att Tage fick heta Byggare-Bob. Tack och lov blev det Tage. Hade han fötts med snippa skulle han hetat Kerstin. Här är en artikeln om namn.

3 kommentarer:

  1. jag skulle aldrig kunna välja namn innan jag träffat barnet på "riktigt", tycker det är jättesvårt :) vi vet att det blir en kille och har några förslag på lut, men jag tror att jag kommer se på honom vad han heter när han kommer ut :)

    SvaraRadera
  2. Tänk så olika det kan vara. Jag har tänkt att om jag inte har namnet klart innan, så kommer inget namn i världen att kännas lika fint som det nyfödda barnet. Samt att jag tror att barn växer i det namn dom får, om man själv väljer det finaste man kommer på. Jag har tack och lov aldrig ångrat våra namnval som är:
    Tyra Kitty Leia Ann
    Svante Bobby-Lee Birger
    Tage Teddy Birger
    Harry Vanlentin Birger.

    SvaraRadera
  3. Ni har valt väldigt fina namn :)

    SvaraRadera