tisdag 21 augusti 2012

Hej igen

Nu är jag tillbaka. Det blev ett lite längre uppehåll än vad jag tänkt mig. Vi fick en ganska regnig sommar. Med mycket mygg. Vissa dagar var det så många att vi inte kunde vara ute efter klockan sex. Så vi bestämde oss ganska snabbt att vi skulle åka iväg. Någonstans varmt. Så barnen fick bada någon gång. 

Så vi åkte till en ö utan för Athen. Där hyrde vi ett hus som var perfekt för oss. Vi hade en varm och underbar tid där. Livet blir så enkelt när man inte behöver städa, fixa, kolla mail, betala räkningar osv. Vi var så nära varandra hela veckan. Det var så skönt. Men det bidrog också till att det blev en rejäl kalldusch när vi kom hem och alla måsten stod och väntade på dörrmattan. 

Det tog mig säkert en halv dag att fylla i familjens höst-kalender. Barnen börjar bli stora nu. De har så mycket olika saker för sig. Dans, piano, Taekwondo, Yoga, Fotboll.... ja ni förstår. Det kommer bli mycket skjutsande på cykeln och många massäckar den här hösten. 

Men. Jag tycker också att det är härligt att det startat. Jag gillar rutiner. Så konstig är jag. Min mage mår bra av rutiner. Självklart är det fantastiska att sova till nio (ja, ni läste rätt. Vår treåring sov faktiskt till nio den här sommaren), dra runt i morgonrocken halva dagen, dra på loppisar, käka middag länge och sent, spela spel och gå och lägga sig vid midnatt. Hade jag inte fått det, så hade jag nog inte uppskattat det vi nu har framför oss lika mycket. Här kommer en bild på mig och barnen som vi tog en sen kväll efter en god middag i hamnen.



2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Det är ju både och som gör det tycker jag och får en att uppskatta det andra :)

    SvaraRadera
  2. Ja. Yin och Yang. Sött och Surt. Det måste vara balans.

    SvaraRadera